torsdag 7 februari 2013

Fair Islefeber

Blev ju missnöjd med förra Selbun, så det fick bli en till. Bättre kontraster på denna. 




 Fair Islehungern var dock ej mättad, så jag tog fram min Apelsin som vilat ett tag.  

Färdigstickat, avmaskat och dags att sy sömmar inför klippningen


Dags att klippa... Lagom läskigt. Känslan när man tappar en maska gånger tusen. Strider mot alla principer jag har i mig när jag arbetar med garn.



Satan vad mallig jag är över detta projekt! Snart i mål, lite pyssel kvar bara. 



 Någon fann sin plats direkt. 



 Annars. Vreden har äntligen kommit. Lika välkommet och välgörande som ett regn i Sahara.


B

3 kommentarer:

  1. Alla dina verk blir så himla fina! :)

    SvaraRadera
  2. det där sjalmönstret har jag tittat på väldigt länge. jag hoppas att min framtida sjal, blir lika vacker som din!!!

    och mössan ser jättefin ut!

    SvaraRadera
  3. Så fin sjalen blev och inte var det så läskigt att klippa när väl första taget var gjort?? /Elisabeth

    SvaraRadera