fredag 29 mars 2013

Förlust

Den i släkten jag kunnat identifiera mig med gick vidare igår och jag känner mig lite mer ensam i världen. Tänker på henne med leende och tårar. Kommer alltid vara en förebild oavsett och jag lovar att föra styrkan vidare. 

Stickar lite tvingat på barntröjor i påsk med hopp om att de kommer att passa mottagarna om jag någon gång lyckas bli klar. Följer deras leverne via sociala medier och ser med skräck att de växer i rasande tempo.   

Tur att andra kan blogga lite åt mig när jag själv inte gör det. 





2 kommentarer:

  1. Jag beklagar sorgen! När någon man älskar dör, lämnar dom ett väldigt stort hål i hjärtat! Och att blogga medan man sörjer är kanske inte det första man tänker på!

    Det är svårt att skriva något vettigt till någon som sörjer, för allt låter som plattityder, men att minnas och att gråta och att glädjas över alla underbara minnen man har - det är att hedra den man har förlorat. Jag hoppas att du har människor att dela sorgen med så att ni gemensamt kan dela på dom minnen ni har av henne. Och glöm inte att ta hand om dig själv också medan du sörjer!

    Men oavsett så är din Apelsin fantastiskt vacker! Jag har velat sticka den ända sedan jag såg den första gången på bild. Någon gång lär jag köpa kitet och sticka den, men tills dess njuter jag av andras bilder av den:)

    SvaraRadera
  2. Tack för dina fina ord om mina sjalar! Semele finns att köpa på Ravelry för 6 USD.

    Tråkigt att förlora någon nära:/ Många kramar till dig<3

    SvaraRadera