måndag 28 december 2009

God fortsättning och gott slut!

Latmasken har grävt sig djupt in och verkar inte ha några planer på att ge sig av. Jag låter honom hållas eftersom jag har semester i två veckor till. Före jul bodde vi i kälkbacken då sonen fått en ny snowracer. Det gäller att passa på då snö är tämligen exotiskt på dessa sydliga breddgrader... Storasyster fick ännu en poncho. Jag får väl tänka till och göra något annat nästa gång - men kanske inte - det är kanske bäst att köra på säkra kort? Fast hur många ponchos kan man ha egentligen...? Hur som helst uppskattade hon gåvan även denna gång. Den är gjord i Järbos L.O.O.Y, ett ekologiskt, ganska 'rått' garn som gav en del struktur. Under resterande ledighet ska jag försöka ta mig en sväng förbi Helylle och införskaffa lite Alaska till att tova ett mobilfodral då maken skaffat sig en ny lur. Fast det är ju förstås lite vanskligt, det blir gärna mer i kassen än vad som var planerat innan man satte foten i butiken...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar