lördag 12 juni 2010

wwkip och vinst

Idag var jag och några andra på Helylle och deltog i World Wide Knit In Public. Vi satt och hade det trevligt inne i butiken, eftersom det var storm och regn utanför.




När Maria kom till butiken hade hon med en vinst till mig som hon lottat ut på sin blogg. Tänk - jag vann!!! Det är ett silkesgarn från Chili gredelin och det är det mjukaste jag någonsin känt. Tack Maria!




Flera stickade på sjalen Annis som är sommarens KAL på Helylle. Jag tänkte inte att jag skulle göra den, utan dra igång med min Apelsin istället. Fast Annis var visst ganska sympatisk och inte så lite smittsam, så jag får väl se om jag kanske ska göra en av det härliga garnet jag fick av Maria. Flera av deltagarna har gjort sjalen i ett härlig Merino-garn från Rheuma.


Maria skulle så klart göra en i rosa :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar