söndag 29 augusti 2010

Mammas bästa!

Det var en stolt stickerskas hjärta som tog ett skutt igår när lilla M sade att hon ville lära sig att sticka. Hon har visat intresse den senaste tiden och velat titta nära när jag stickar och hon har varit ganska frågvis (som vanligt). Hon knåpade på med garnet och stickorna och klarade faktiskt några maskor helt på egen hand. Duktig tjej!


Innan i veckan krisade det när min Knit-pro lossnade från kabeln i mitt Annis-sticke... Det har gått troll i det, jag får aldrig blir färdig känns det som. Jag smög försiktigt ner sticket i en påse och tog med det till Helylle-Eva som räddade mig! Tack tusen!!!! Nu ska jag sticka baklänges några varv så att det resultatet blir jämnt. Trollen igen... Annis får vila ett tag och jag ska göra klart bebiskoftorna. Tvillingarna växer så det knakar och det vore synd om de inte hinner använda sina koftor. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar