söndag 27 november 2011

Blåst av Berit

Det är mitt fel att det stormar - seriöst. Det har aldrig slagit fel, så fort jag har putsat fönstren så blir det oväder. Kan i och för sig ha att göra med att jag bara putsar en gång per år, innan advent. Det är så där kul när havsvatten stormar upp på rutorna och saltet gör dem alldeles vitprickiga....


Idag har lillan sjungit adventspsalmer, läst vers och och sjungit solo i ett litet missionshus - nu kan julen börja!! Det var det sjätte året vi var där, tidigare har storebror stått för skönsången.

Snart kommer strömmen att lämna oss, kanske kan sticka Pippi med pannlampan på? Har fått rippa en bit av ärmen för att kunna göra alla ökningar, trots att latmasken i mig protesterade. Den mer förnuftiga sidan tog överhanden (som tur är), för vem vill ha en tröja med halvdana ärmar????

Dags att tända ett ljus så att inte mörkret lägger sig helt när vi blir strömlösa. 

Kram!!

1 kommentar:

  1. Ja det var jättefint igår. Moa är ju så duktig, både solosång och versen hon läste. Det blåste rejält när jag körde hem igår. Förstår att ni också kände av Berit kram

    SvaraRadera