söndag 17 januari 2010

Hur äckligt som helst

Inga vantar klara än, kanske hinner sticka klart ikväll när barnen knoppar? Hoppas.. Då blir det att tova imorn!

Det var ett tag sedan jag nyttjade min bak-talang och i eftermiddags föll andan på. Hittade ett recept från Danmark på en vanligtvis urgod mördegskaka, som jag inte bakat på många år. Kavlade upp ärmarna och högg i - bara för att upptäcka att smöret var slut!!! Ett krisläge för en smörfanatiker som jag.... Nåjja, skam den som ger sig, det var bara att baka på med raps-olja istället. Har två olika kallpressade - en nötig och en med smörsmak. 'Nötig' skulle vara bra till bakning, så den fick det bli. Men hu vad äckligt det blev!!! Det har aldrig hänt att något nybakat har åkt i komposten, men det var inget att be för. Inte ens E, som är slipat kakmonster, klarade av att förtära eländet....

1 kommentar:

  1. Min dag har också innehållit bakning. Glömde dock helt oljan så vi får se hur det blev. Tack för kommentaren och hoppas du får vägarna förbi! /Elisabeth

    SvaraRadera