fredag 30 april 2010

Längesen...

... jag satt vid tangenterna hemmavid. Kom hem igår efter en tredagars-konferens i Linköping anordnad av Föreningen för Sveriges ungdomsmottagningar, FSUM. Temat för årets konferens var 'Sexualitet och funktionshinder'. Det är ett ämne som ligger mig varmt om hjärtat och konferensen kom just rätt i tid för mig. Föreläsarna var de bästa som finns att få, maten var superb och boendet helfräscht. Vi var flera hundra deltagare och vi hade mycket trevligt. En del fritid med shopping och koll på stan blev det, men jag sprang dessvärre inte på någon trevlig garnaffär. Det var första gången jag var i Linköping och jag föll pladask, trots att jag endast såg en bråkdel av staden. Ska inleda en tjatkampanj här hemma och se till att få med mig man och barn på en weekendresa dit.

Är så himla trött nu, har inte kommit igen helt efter förkylning? allergi? blodbrist? som spökat ett par månader. Har även svåra tankar som snurrar, har en gammal katt som kanske inte ska få hänga med längre. Hur ska jag kunna fatta detta beslut? Han är 17 år och förhållandevis frisk. Döv visserligen sedan ett par år, men nu är han nog lite dement och synen börjar svika honom. Allt går långsammare och han är trött, det märks. Han är en gammal kämpe som haft ett stort revir, men det har han släppt delvis vidare till andra de senaste åren. Problemet är att eftersom han inte orkar ta sina långa rundor ute, tar han en mindre runda inne och markerar revir där ibland istället... Risken är att våra andra yngre katter också börjar markera om han ska hålla revir inne också... Usch, det är inte lätt, han har funnits med mig i hela mitt vuxna liv. Kisen skaffade jag någon månad efter jag flyttat hemifrån och han har funnits där genom flyttar, gamla förhållanden, studietid, arbetsplatser, äktenskap och barn. Min älskade Kisen! Jag vill inte att han ska bli sjuk och lida, men när är 'rätt' tid att fatta ett sånt här beslut?? Det är så ledsamt...

På stickfronten är det långsamt, stickar en sjal till mamma i Delight. Har ännu inte påbörjat mitt Lime-projekt (min Apelsin), det har inte varit läge än.


Ha en trevlig Valborg. Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar