tisdag 11 maj 2010

Saknar dig

Hej då min gamle vän, vi saknar dig så... Jag hoppas du haft ett gott liv här hos mig - det är så tomt utan dig efter 17 år!

 

Så många maskor har det inte blivit stickat här den senaste tiden. Kattvånda och ordentlig magsjuka gånger flera är anledningarna. Dessa ger varken inspiration, lust eller ork. Det är så livet är och tricket är att lära sig att gilla läget. Att hela tiden gå och vänta på att 'snart blir det bra' 'snart är det så där lugnt och mysigt som jag vill ha det' är lönlöst för livet lever på, vare sig man vill eller ej. Den där verkligheten som vi är lurade till att tro finns via media existerar inte - den är ett luftslott. Det blir aldrig 'perfekt'. Och vi känner oss bara misslyckade när vi strävar efter något ouppnåligt och overkligt. Lev idag! Lev nu! Njut av det som faktiskt finns, det som vi har här och nu idag. Jag skiter i vad som anses vara 'perfekt' för den fina tyckarna - mitt liv är perfekt för mig!

Älskar er!

2 kommentarer: