lördag 6 februari 2010

Redo för schlager-stickningen....

Jag besökte Helylle på lunchrasten igår och satte sprätt på mitt presentkort från förra kollegorna och det var absolut inga problem att göra det... Lade emellan 20 pix! Gick tillbaks till Eva efter jobbet och satte mig där och stickade en stund, tack Eva att du ställde upp som värmestuga - det var jättemysigt!

Titta vilken gottepåse; Rowans wool cotton, Kampes entrådiga ullgarn och Kaunis entrådiga. Jag har fallit för grupptrycket och ska ge mig på Citron (planerar två och det är till dessa som de entrådiga garnerna ska användas) och jag påbörjade ett par Heart Mittens med Rowans.
Jag tycker att hjärtevantarna är lagom mycket schlager och passar således perfekt som schlagerstickning!

2 kommentarer:

  1. Du får sticka för mig också. Ikväll blir det god mat och pladder istället för schlager. Vilka fina garner du valt:)
    PS Bröllopsfotot är från -86. Maken skrattar gott åt sitt klädval, medan jag tycker att mitt håller även 2010. Vad säger du?

    SvaraRadera
  2. Ohh, VILKEN godispåse! Så många fina garner och jag hoppas få se en citron i det vackra rosa garnet som inte klär mig men som jag älskar! Trevlig blogg du har. Har lagt till den som favorit.

    SvaraRadera